/ Diary /

Vad jag minns lite extra från 2008

Nu när 2008 lider mot sitt slut så är det väl passande med en liten sammanfattning av året.
Jag kan inte bestämma om det har varit ett bra eller dåligt år - mittemellan, antar jag. Det har inte hänt särskilt mycket, allt har bara flutit på.

Jag tänkte först lägga upp en bild för varje månad och berätta lite om vad som hände då, men när jag skulle göra samma sak till min bilddagbok upptäckte jag att flera månader var helt händelselösa och tråkiga, samtidigt som jag ville berätta om flera saker som hänt under vissa månader. Därför tar har jag bara tagit lite minnen från året.


VAD JAG MINNS LITE EXTRA FRÅN 2008:


Februari:
J
ag gjorde om i mitt rum (målade, möblerade om osv). Det blev mycket bättre med vita väggar än fula blå- och vitrandiga!


April:
Tivoli med folk från klassen. Jag åkte Extreme Fly för första gången... jag åkte den till och med två gånger, har jag för mig. Läskigt!


Juni:
London! Första gången jag var där, vilket var jätteroligt. Tyvärr fick systemkameran stanna hemma :(


Juni:
Midsommar hemma hos Annie. Hennes mamma fyllde år, så de hade kalas. Jag, Annie och Alexandra vann tipspromenaden (är vi bäst eller vad!?). Det var längesedan jag skrattade så mycket som jag gjorde den dagen... Jag kommer aldrig glömma att Annies mamma hade köpt jättesmala ljus istället för sugrör, och folk försökte verkligen suga upp dricka med de där ljusen, tills de insåg att det inte gick. Haha!


Juli:
Min första resa utan föräldrar gick till något ställe utanför Gnesta, tror jag. Jag, Alexandra, Annie och Jessica åkte dit och bodde hos Alexandras mamma i ett par dagar...


... de hade tre ursöta katungar. Jag blev kär.


Juli:
Vi åkte och hälsade på kusinerna och bodde, tillsammans med dem, i en sommarstuga som de hyrt. Deras föräldrar hade hyrt den, alltså.




Augusti:
Var på Putte i Parken, min första festival! Min första konsertliknande upplevelse också, för den delen. Det var riktigt kul :)


December:
Jag fyllde 17. Lussevaka. Jul. Och nu nyår.



Det här var väl mitt år, ungefär. Eller i alla fall de största händelserna... oftast hände det ju inte särskilt mycket alls.

#1 / / Johanna:

Du verkar ha haft ett bra år ;)

#2 / / Jossi:

Låter som ett helt okej år iaf :)

Hur ska du fira nyår?

Gott nytt år :)

#3 / / Jossi:

Sv: Okej, låter mys :)

Jag ska bara vara hemma med familjen, o sånt där ^^

#4 / / Anonym:

jag tycker du ska börja skriva mycket fler inlägg. trist annars. tröttnar ändå på din blogg

#5 / / Nettan:

Hej vilka fina bilder du tagit

mvh Nettan Alexandras mamma :)