/ Blablabla /

Du stjäl min tid.

Ibland känner man sig bara så underbart nördig. Ett sådant tillfälle är när man drömmer om fysik. Jag hade en superintressant dröm inatt faktiskt, om sånt jag har lärt mig på fysikbreddningen.
Drömmen gick ut på att en komet skulle åka ett visst (stort) antal varv runt jorden för att sedan krascha in i den så att alla dog. Jag skulle då räkna ut om man uppfattade det som att livet blev längre om man var på jorden eller om man satt på kometen (som rörde sig med typ 80% av ljushastigheten, och man kunde mycket väl sitta på den). Den som är i vila och den som rör sig uppfattar nämligen tiden olika - och om jag har tänkt rätt nu så borde den som är på jorden tycka att det tar längre tid för kometen att röra sig ett visst antal varv än vad den som sitter på kometen skulle tycka. Ointressant, jag veeet. (Fast nej, det är rätt intressant faktiskt. Men kanske inte så att jag måste sitta och skriva ett helt inlägg om det, ingen lär väl ändå förstå vad jag menar eftersom jag suger på att förklara.)

Snart blir det Robinson i alla fall! Najs att det går nu liksom. Jag sörjer att jag varken har hunnit plugga så mycket som jag borde eller börjat titta på Prison Break säsong två (fick låna av Annie idag! :D). Jag skyller på mamma, mycket bra ursäkt.

#1 / / Johanna:

Hahah rolig dröm du! (y)

#2 / / Lovisa:

Du verkar helt underbar :D

din blogg är helt underbar :D