/ Diary /

Lördag

Nu är det verkligen bevisat: jag och mikroskop går inte alls bra ihop. På något vis lyckas jag alltid förstöra någonting när jag ska mikroskopera.
En gång skulle man trycka med ett filterpapper på ett objektglas (ett sånt som man lägger det man ska titta på på). Läraren sa att tjejerna skulle trycka så hårt de kunde, så då gjorde jag det. Självklart råkade jag krossa det i händerna.
En annan gång skulle jag försöka få bilden ljusare, och skruvade därför på någon skruv så att hela det man tittade i (det som ser ut som en kikare eller vad man ska säga) ramlade av.
Igår skulle jag försöka ställa in skärpan när jag skulle titta på våran bakterieodling. Det blev aldrig skarpt, så jag skruvade och skruvade. PANG, så krossade förstoringslinsen objektglaset. Och jag vred inte ens på den förbjudna ratten, som flyttar allt väldigt mycket i höjdled.

Idag har jag skruvat ihop min nya byrå. Lite i alla fall, den är inte klar än. Men jag har nästan gjort det själv! :D Skitstolt, haha.

Var även på bio nyss och såg Snabba cash. Boken var bättre.

Halvfärdig.



#1 / / emmaid:

Händig tjej, haha. ;D



Du går NV va? Tror du man dör under dom kommande tre åren om man suger på NO, men är bra på matte och väljer det som inriktning? ;)

#2 / / emmaid:

sv: Okej :) NO är helt klart ett av mina svagaste ämnen, fast biologi går åtminstonde okej. ;)

#3 / / Johanna:

HATA mikroskop :D

#4 / / Sessan:

Boken & filmen ska inte vara lika varandra har författaren sagt. Konstigt egentligen.

#5 / / Frida:

giller den sista bilden på dig:]

#6 / / Nilla:

Känns skönt att jag inte tänkt gå NV med tanke på att jag inte är den smidigaste...