/ Diary /

Nöjd, nöjd, nöjd (mannen här är väldigt nöjd)



Jag har just insett hur himla lätt jag har för att känna mig duktig nu för tiden. Jag blir på riktigt stolt över mig själv utan att behöva göra särskilt mycket. Det räcker med att laga mat som ger matlådor, tvätta, träna, städa, plugga litegrann eller liknande. Inte allt på samma gång då alltså, utan en av dessa saker gör att jag känner mig duktig resten av dagen ungefär.

Vad jag ville säga med det här är väl ungefär att det faktiskt är möjligt att gå från att känna att ingenting man gör är tillräckligt bra och att man alltid kan göra lite mer, till att känna sig nöjd och uppskatta det man faktiskt gör istället för att känna sig dålig över det man inte gör. Hur den här omvändningen går till har jag dock tyvärr inget svar på.

Just nu känner jag mig i alla fall himla duktig som har både tränat och lagat mat igår OCH idag. Att det där pluggandet jag skulle gjort idag inte blev gjort väljer jag att bortse ifrån... Jag får helt enkelt göra det imorgon istället.
#1 / / Sessan:

Va roligt att du känner dig nöjd med vad du gör :)

Pepp pepp :)