/ Diary /

2012

Året 2012 började ganska intetsägande. Efter mitt jullov flyttade jag tillbaka ner till mitt korridorsrum i Lund och gick i skolan som vanligt. Det var projekt och studieresor varvat med en massa långtråkiga föreläsningar och allt bara gled förbi utan att direkt lämna några spår.
 
I mars flyttade jag från korridoren till en egen lägenhet; en etta på 26 kvm ca 600 m bort från där jag tidigare bodde. Jag var glad över att ha ett eget kök och trivdes där med en gång.
 
 
Strax innan årets första tentaperiod, i mars, åkte jag hem till Karlskoga för att se Lillasyster med Annie. Jag misslyckades även med att färga håret då jag köpte billig toning som blev nästan lilasvart istället för mörkbrun och fortfarande sitter kvar litegrann.
 
Sedan kom april och våren. Årets första riktigt varma dag var valborg, vilket även var den dag som förändrade resten av mitt år helt. Stadsparken i Lund var fullsmockad med folk och på eftermiddagen kom en random kille (som satt bredvid oss) fram till mig och sa något i stil med "Hej, jag tycker att du är vacker och jag undrar om du vill ta en shot med mig?" varpå jag tyckte att det var jobbigt och trodde att han drev, men mina kompisar tyckte att det var kul och medan jag satt och skämdes så gav de honom mitt nummer och planerade dubbeldejter och allt vad det nu var. Jag fick i alla fall veta att han hette Tobias och det var väl ungefär hela vår konversation den dagen.
 
 
Jag trodde ju såklart aldrig att han skulle höra av sig efter valborg, men det gjorde han faktiskt. Och nu är han min pojkvän.
 
Jag fick sommarlov i slutet av maj och åkte hem till Karlskoga. Där praktiserade jag på kommunens lantmäteriavdelning under fyra veckor och var sedan helt ledig i två månader. Över midsommarhelgen kom Tobias upp och bodde hos mig, vilket var något nervöst innan då vi bara träffats två gånger tidigare. Men det gick bra och midsommar firades med lite folk från min gymnasieklass.
 
Ett par veckor senare åkte jag ner till Helsingborg och hälsade på Tobias. Vi åkte till Danmark, cyklade tandemcykel, åt glass, grillade, spelade minigolf osv. Det var nog det närmsta en semesterresa jag kom under året. Sedan fortatte jag vara ledig och rastlös ett tag.
 
Till slut blev det dags att börja skolan igen. Höstterminen har rusat fram utan att jag riktigt har hunnit med. Jag vågar nog dock säga att den här hösten har varit den bästa på länge. Det kanske visserligen inte säger så mycket då mina senaste höstar inte har varit särskilt bra alls, men i början av året hade jag nog aldrig kunnat tro att det skulle bli riktigt så bra.
 
Sedan kom december och jag fick mer julkänsla än någonsin. Så mycket att jag trodde att julen var över innan det ens hunnit vara julafton.
 
Just före mitt jullov kom Annie till mig i Lund och vi åkte först till Köpenhamn och såg Stone Sour, och sedan till Stockholm och såg dem igen. Så himla bra.
 
Nu är det bara några få timmar kvar av 2012 och jag måste säga att jag är väldigt nöjd med året. Jag har känt mig mer levande än jag har gjort på länge.
#1 / / Matilda:

Grattis till dig och Tobias! Gott nytt år! :)

#2 / / Josefine:

Åh vad glad jag blir av din resumé. Vilken modig kille du har. Min pappa gjorde nåt liknande med min mamma när de träffades :) Gott Nytt! Kram