/ New in /

Berrylicious

 
Idag hade jag min första arbetsintervju någonsin, så för att fira att jag överlevde (och förhoppningsvis inte gjorde bort mig totalt) gick jag till Yankee Home-butiken innan jag åkte hem och köpte ett ljus som jag har suktat efter ett tag nu. Det luktar blåbär och helt otroligt gott. Älskar Yankee Candle och det här blir mitt sjätte ljus till samlingen.
#1 / / Felicias mode:

hoppas det gick bra på arbetsintervjun! :) alltid lite nervöst!!

Svar: Tack :) Ja, verkligen!
Linnéa

#2 / / Sofia:

Hej! älskar yankee candles! jag skrev till dig för ett par månader sen om att jag funderar på att plugga samma som du och nu funderar jag lite på boende. Hur gjorde du? Bostadsrätt/hyresrätt/korridor? Vilka områden är bra att bo i?

Hoppas intervjun gick bra, är det svårt att få jobb? Vilka jobb är du intresserad av och vad kan utbildningen leda till för jobb?

Tacksam för svar!

Svar: Hej! Efter att jag blev antagen ställde jag mig i bostadskö hos AF Bostäder, vilket är de som har de flesta studentbostäderna. De lottar då ut köplatser till alla nyantagna som ställt sig i kön, och lägger upp ganska många bostäder som är till för de nya (mest korridorer). Jag hade tur och fick en ganska bra köplats, så jag fick ett korridorsrum med inflyttning innan skolan började. Jag har bott på Kämnärsrätten och bor nu på Delphi, vilka ligger bredvid varandra och har lägenheter och korridorsrum från AF Bosäder. Jag trivs väldigt bra här, det är nära till LTH och vilket jag tycker är en stor fördel. Kan inte riktigt svara på hur andra områden är att bo i, eftersom jag inte känner någon som bor i ett annat studentområde.
Jag vet inte riktigt hur svårt det är att få jobb faktiskt. Min uppfattning är att det är svårare att få jobb i Skåne än längre upp i landet i alla fall. Jag skulle vilja jobba som förrättningslantmätare, markingenjör eller exploateringsingenjör, vilket nog är de vanligaste jobben inom den fastighetsrättsliga inriktningen. Vill man istället gå mer åt ekonomihållet kan man jobba med t.ex. fastighetsvärdering. Och om man väljer teknisk inriktning vet jag inte riktigt vad man kan göra, eftersom jag aldrig har funderat på det :)

Hoppas att svaren hjälpte lite! Är det något mer du undrar är det bara att fråga :)
Linnéa