/ Me /

2009

När jag tänker tillbaka på året som gått inser jag att det egentligen inte har hänt särskilt mycket. Jag minns inte riktigt det som varit, utan allt är mest som en grå dimma. Här är i alla fall några saker av mitt år som är lite nämnvärda:

I början av året hände inte särskilt mycket. Jag fotade lite självporträtt och sådär.



Hade FN-rollspel i början av april (jag hoppar dit direkt, haha). Jag hatade det - förberedelserna, att vara där, kläderna... allt. Men jag slapp i alla fall göra någonting och jag var avundsjukare än avundsjukast på Annie som lämnade mig när vi skulle representera Kanada och åkte till New York.

Jag fotade slutuppgifterna till fotografisk bild A och kände mig hur osäker som helst på vad jag skulle få för betyg - det hade lika gärna kunnat bli IG som MVG. Jag fick en liten chock när jag öppnade betygkuvertet och såg att jag hade fått MVG. 



Vi åkte till Kolmården med klassen för att göra etologistudier på schimpanser. Mycket trevlig dag och framför allt väldigt rolig bussresa hem. Lite smått galet, haha.





Sen blev det sommarlov!



Jag sommarjobbade i fyra veckor och rensade ur massor av kontorsförråd och satt och höll på med massor av dokument på datorn. Och satt och spelade harpan (och sov, haha) inne på vårt egna lilla kontor när jag inte hade något bättre för mig. Jag smsade mer än någonsin med Annie, så kan det gå när båda har gratis sms och sommarjobbar.

Jag köpte äntligen min älskade Nikon D90!



Jag fick hem ett makroobjektiv i brevlådan, utan avsändare. Extremt förvånande, men extremt extremt snällt :D



Jag, Jessica, Julia och Annie övernattade i Annies husvagn. Mycket trevligt! (och väldigt roligt när vi senare hittade någon slags inspelning med en superseriös konversation om hur man bör lösa sudoku från klockan tre på natten eller så)



Jag åkte till Edinburgh, Skottland med familjen och fick lyssna på massor av säckpipemusik.



Sen var det dags för Putte i parken och Lillasyster med Annie :D



Jag, Annie, pappa och syster åkte till djurparken i Eskilstuna och fotade djur. Jag och Annie fotade, alltså. Inte pappa.



Sen började skolan igen, sista året på gymnasiet. Skrämmande!

Min dator gick sönder och alla bilder försvann. INTE KUL.

På höstlovet åkte jag med Annies familj till London där vi (jag och Annie alltså) gjorde lite grejs till vårt projektarbete.



Jag började på körskolan. Uh.



Jag var fem dagar från att få komma in och se Lillasyster när de spelade här i stan. Hur kan man ha sån otur att de spelar FEM DAGAR innan man fyller 18?

Sen fyllde jag år och det kändes ovärt. Nu fanns det ju inte längre någon anledning till att vilja vara 18, när jag ändå inte skulle få se Lillasyster.

Annie upptäckte att Dead by April spelade i Örebro två dagar efter jag hade fyllt. Då kändes det jäkligt gött och vi åkte dit och såg dem efter att ha varit och tittat på luciadoppet i badhuset och blivit helt nedstänkta av vatten.



Sen blev det lucia och lussevaka med största delen av klassen. Jag var vaken hela natten och efteråt var jag halvdöd och skitarg på en person som jag inte alls förstod mig på (men det slutade ju bra ändå tillslut).





Nu är det snart 2010 som gäller. Studenten, klassresa till Turkiet och förmodligen kommer jag börja plugga på högskola/universitet. Kanske flytta hemifrån. HJÄLP?
#1 / / jennifer,:

åh, tigerbilden <3

#2 / / Nellie-pellie:

Vår dator har också gått sönder massor av gånger, men vi har alla bilder på en stor hårddisk istället så inget går förlorat :)

#3 / / Jossi:

gott nytt år linnea, inte hjälp, det kmr lösa sej, se fram emot det ist! :D

#4 / / Julia:

det här året kommer bli minst lika bra :D fatta att vi tar studenten till sommarn! sjukt :D <3

#5 / / Frida:

tycker det ser ut som ett riktigt fint år:]

#6 / / K:

Nämen vad roligt att objektivet blev en nämnvärd händelse :D glad k