/ Leaving home /

Bildbomb från Kroatien

Veckan i Kroatien var som sagt jättebra. Vi var på makarska rivieran och bodde på ett hotell mittemellan två byar, Brela och Baska Voda. Det tog ca 5-10 minuter att gå på strandpromenaden till båda byarna. Resmålet rekomenderas!
 
Det enda negativa med resan var väl att de missade att lasta på större delen av alla resväskor på planet när vi skulle hem, så jag vet fortfarande inte var mitt bagage är. När de väl får det till flygplatsen kör de det dessutom till Tobias i Helsingborg då vi angav den adressen, så här är jag en massa mil bort utan mina sommarkläder, smink osv. Tyvärr hade jag även glömt att ta ur mina tågbiljetter hem ur väskan, så efter massa telefonkö hos SJ fick jag delvis köpa ny biljett hem, och delvis få en ny utskriven (för 100 kr, yey). Men det är sånt som händer! Ingen idé att klaga allt för mycket tycker jag.
 
Ungefär såhär såg vår resa ut: (varning för massor av bilder!)
 
 
 
 
 
Jag beställde en sån där stor glassgrej som jag aldrig fick för mamma när jag var mindre, sjukt bra att vara vuxen!
 
Vi åkte på en båttur till öarna Hvar och Brac en dag. Ett tag blåste det nästan storm och vågorna var enorma, hej illamående...
 
 
 
 
 
Jag snodde Tobbes solglasögon innan jag köpte ett par egna (mina var en tusenlapp billigare än hans, så värt)
 
 
 
 
 
 
ALLA drack någon sorts öl/lemonad-grej, så vi var såklart tvungna att köpa en och dricka på stranden i mörkret. Bästa ölen jag druckit, kan vara för att den smakade lemonad med liiite ölsmak.
#1 / / Peter Daggert:

Vackra bilder från ett ställe som verkar vara underbart!

Svar: Tack! Det var det :)
Linnéa

#2 / / Emelie Petersson:

Otroligt vackra bilder och så mycket god mat :-)
Kroatien är ett favorit land för mig :-)

Svar: Tack!
Linnéa

#3 / / Sofia:

Vad mycket härliga bilder! :)

Svar: Tack :)
Linnéa

#4 / / daniela:

så vackra bilder! och elsas värld är ju utan tvekan bästa semesterläsningen :)

Svar: Tack! Ja, den är inte allt för ansträngande att läsa, himla bra för soliga dagar när man inte orkar koncentrera sig allt för mycket :)
Linnéa

#5 / / Danielle:

Jättefina bilder!
Kroaten är så himla vackert, jag var där nu i somras fast i Dubrovnik, och jag stormtrivdes verkligen! Åker mer än gärna tillbaka :)

kram

Svar: Tack! Låter härligt! :)
Linnéa

#6 / / Annika:

Så fina bilder :D

Svar: Tack!
Linnéa

#7 / / Therese:

Jättefina bilder! :O

Svar: Tack tack :)
Linnéa

#8 / / Nora:

Guu vilka fina bilder!
Va i Kroatien för ngn vecka sen det e så sjukt fint ♥
Men dina bilder e ju professionella !

Svar: Haha, tack så hemskt mycket!
Linnéa

#9 / / Sara:

gud va fina bilder :)

Svar: Tack så mycket!
Linnéa

#10 / / johanna:

Superfina bilder hur är stränderna där nere? Har hört att de är steniga stämmer det?

Svar: Ja, det stämmer. Alla stränder vi var på var i alla fall steniga, något större stenar än en grusgång, men då de var rundade så gjorde det inte ont att gå på dem. Skönt att slippa få massa sand överallt tyckte jag :)
Linnéa

#11 / / Marie Bergman - Om livet på Cypern:

Jättefina bilder :)

Svar: Tack!
Linnéa

#12 / / Josefine:

åh karlovacko, bra grejer det (gillar inte ens öl haha) måste vara nåt speciellt med kroatisk öl :)

Svar: Haha ja, öl är inget vidare men den var helt okej ändå :)
Linnéa

#13 / / Tess:

Det ser verkligen alldeles underbart ut! :) Kram

#14 / / Lisette:

Härliga bilder!

#15 / / Mathilda - PHOTOGRAPHS:

Åh gud vad härligt det ser ut! :)
Jag vill också :(

#16 / / Michelle:

Enormt härliga bilder! Vill också åka utomlands! :)

#17 / / Jessica:

Så härliga bilder! :) Älskar Kroatien!

#18 / / angelica:

åh, kom precis hem ifrån samma ställe (vi bodde i baska voda.) underbart fint land! :)

#19 / / Jungarå Fotografi:

Jättehärliga bilder!

#20 / / Malin Jonsson:

Ååååååh ser så härligt ut! Jättefina bilder också :)

#21 / / una:

dina bilder är riktigt fina! spenderade också lite tid i kroatien, var i makarska :)

#22 / / Hanna Karlsson:

Vad vackert det ser ut!

#23 / / Amanda "Mandisway" - Hold your head up beautiful:

Sjukt härliga bilder! Trots det tråkiga som hände under resan för dig så verkade du ha en grymt bra och rolig resa iallafall! :D Dessutom elsas värld äger ju! :D

#24 / / Elizabeth:

HÄRLIGT!

#25 / / ˟ Photospiration:

Härliga bilder och så fint! :)

#26 / / Anna:

Såå vackra bilder! Har länge velat åka till Grekland men nu är det ju svåra ekonomiska problem där med strejker och liknande så känns inte jätte säkert. Kanske kan man åka till Kroatien istället där det är lite bättre och minst lika vackert?

#27 / / maria:

Hur var priserna i Kroatien ?
Kram

Svar: Jag köpte i princip bara mat, och det var billigare än i Sverige i alla fall :)
Linnéa

#28 / / LORISSA LOVEBOMB:

Åh, nej, hoppas att du får tillbaka bagaget snart då, hur ska ni få det från helsingborg sedan? Så tokigt det kan bli. Men du kom ju till kroatien i alla fall, den måste ju vara det viktigaste ;)

Svar: Ja, inte lika illa att bli av med det när man ändå ska hem :) Min pojkvän har fått min väska hemkörd till sig, så jag får den när jag flyttar ner till Skåne när skolan börjar igen.
Linnéa

#29 / / Linnea:

Mm, åt du musslor! Det som är så gott :P

#30 / / Beda och Cajsa :

Ser ut som ni haft det jätte bra! Fina bilder:)

#31 / / Simone Hallberg:

Åå vad härligt! :)