/ Diary /

Olika skärmar - olika bilder

 
Och så var det oktober igen, helt sjukt hur fort tiden går! Snart dags att julpynta ju... Idag har jag haft en härlig sovmorgon, om man bortser att jag drömde mardrömmar om att alla bilder jag redigerat var så otroligt fula på allas datorskärmar förutom min egen. Det är faktiskt ett litet problem jag har i verkligheten också, för mina bilder ser helt annorlunda ut på min skärm än vad den gör på t.ex. min telefon och på skärmar som inte är till laptops. Så fruktansvärt irriterande! Allt ser mycket blåare ut på min skärm, så om jag redigerar en bild så som jag vill ha den så blir den helt mörk, gul och har mycket mer kontraster på andra skärmar. Hatar det.
#1 / / Liza:

Hur redigerar du dina bilder? Något särskilt program, vilken kamera?..

Dina bilder blir sååå enormt klockrena! :)

Svar: Åh, tack så mycket! Jag fotar med en Nikon D90 och redigerar i Photoshop :)
Linnéa

#2 / / biggeros:

Nej,ingen julpynt ännu=( Oktober kan faktiskt vara en mysig månad=)

#3 / / Robex Lundgren:

mysigt

#4 / / Lisette:

Åh vad mysiga!

#5 / / Amanda Jona [SPONTAN]:

Åh, har samma problem, hatar att färger och kontraster är olika på olika skärmar!

#6 / / Nyfiken:

Om du har en samsungtelefon (och är en amoled skärm) så brukar deras ha översaturerade färger. Det finns dock skärmlägen att välja under inställningar som får den att se hyfsat normal ut.